#throwbackthursday: terugblik op de inspiratiedag van 2015

UiTPASinspiratiedag 2015: “Kansen om participatie te verhogen in digitale tijden.”

Op deze dag brachten we niet alleen organisaties en aanbieders bij mekaar, maar ook verhalen en voorbeelden over hoe het gebruik van een (collectief) digitaal systeem kan zorgen voor meer en/of ander publiek.

Het was een succesvolle dag, waarvan je op deze pagina binnenkort alle presentaties zal kunnen nalezen of bekijken. Hier vind je alvast de foto’s van die dag.

947391_1656939354593655_1811487584746256456_n

We begonnen de dag met een stand van zaken. Hoe ver staat UiTPAS na 4 jaren werking? Hoe verloopt de uitrol? Herbeleef het allemaal via deze post.

Nadien was het de beurt aan Bart en Sandrine van Symeta. Zij dompelden iedereen onder in het segmentatiedenken en lieten ons kennismaken met de zogenaamde ‘single customer view‘ die bij de Colruyt Group wordt gehanteerd. Herbekijk hier hun presentatie.

In de voormiddag spendeerden we ook veel tijd aan de segmentation engine die gebouwd werd om de UiTPASdata te operationaliseren. Ellen Vanmaeles presentatie herbekijk je hier.

Later op de dag kwamen ook nog Mark Dobson, Tom Van de Velde en Bart Temmerman aan bod. Hun presentaties over respectievelijk een data-delen-project in Newcastle, waarom je een ruilvoordeel zou aanbieden, de segmentatiemachine en de museumpas worden binnenkort toegevoegd.

De eerste UiTPASinspiratiedag werd door de deelnemers overwegend positief geëvalueerd. Regelmatig kwam de feedback voor meer inzichten in werking met doelgroepen en praktijkvoorbeelden. In afwachting van de volgende inspiratiedag zullen wij in 2016 dan ook extra info hierover delen op deze partnerblog. En gezien de diversiteit van het publiek, zal er volgend jaar meer ruimte gemaakt worden voor praktijkgerichte workshops in kleinere groepen.

Wil je nu al verder werken rond UiTPAS en/of gesegementeerd communiceren in jouw organisatie? Geef ons dan een seintje via info@UiTPAS.be. Samen met jou en de UiTPASconsulent van jouw gemeente bekijken we graag de mogelijkheden voor een individueel traject.

Advertenties