Symeta: de kracht van segmenteren.

We zijn heel blij en vereerd om in de voormiddag de Belgische koploper van gesegmenteerd communiceren te gast te hebben. Bart en Sandrine werken voor Symeta. De naam van deze direct mailing-specialist herken je misschien niet direct, maar wanneer we zeggen dat ze verantwoordelijk zijn voor de vakantiefolders van Kazou vakanties en Vacansoleil, voor de modekrant van ZEB of de folder van Colruyt, is de kans heel groot dat ze reeds op je deurmat zijn beland.

Is dit nu zo speciaal of inspirerend?
Zeker en vast. Iedereen krijgt de Colruytfolder, maar niemand krijgt dezelfde. Op basis van de verzamelde data wordt er een aanbod samengesteld dat aan jouw smaak en voorkeuren appeleert. Of wat dacht je van een vakantiefolder met kampen die bij jou passen, met een horoscoop die inspeelt op jouw geboortedatum én met foto’s van het kamp dat je vorig jaar boekte? Kijk maar even mee…

 

Sandrine starte de keynote met het voorstellen van het bedrijf. Voornaam Symeta, achternaam Colruyt.

 

Vervolgens betreedt Bart het podium. Over hem postten we eerder al een filmpje met zijn persoonlijke mening over het verspreiden van hele dikke catalogi.

 

Zijn talk is minder controversieel, maar wel even inspirerend. Hij heeft het onder meer over de single customer view die gebruikt wordt bij de Colruyt Group en hoe op basis van aankoop- en interessegedrag klanten anders worden benaderd. Een must-see-video!

 

Uiteraard weekte dit bij heel wat aanwezigen tal van vragen los …waar Bart met veel plezier op inging.

 

Het was een boeiend uurtje met een blik achter de schermen van de marketingafdeling in de retailsector. Wedden dat je je Colruytfolder nooit meer met dezelfde ogen bekijkt? De presentatie van deze Symetasprekers vind je hieronder terug.

 

Acht je zo’n soort van communiceren ook mogelijk in de vrijetijdssector? Laat het ons weten op info@uitpas.be.

Meer info over segmenteren met UiTPAS, vind je hier.

 

Advertenties